01/0

Άλλες Πρωτοβου-
λίες
Γενικα

Το Ίδρυμα Ωνάση, ανταποκρινόμενο στις επιταγές της σύγχρονης πραγματικότητας και στις προκλήσεις του μέλλοντος, έχει αναπτύξει σειρά κοινωνικών, μορφωτικών, πολιτιστικών και αναπτυξιακών πρωτοβουλιών παίρνοντας δυναμικά θέση σε σημαντικά γεγονότα αλλά και φλέγοντα προβλήματα της εποχής. Μεταξύ αυτών:

scrollup scrolldown
ΕΡΓΑ - ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ
ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

• Αρχαία Κείμενα στο Μουσείο Τέχνης του Λιχτενστάιν

Εμπνευσμένη από τα ομηρικά έπη ήταν η σειρά δραματοποιημένων αναγνώσεων με τίτλο Περί Ηρώων και Δακρύων, την οποία διοργάνωσε το Ίδρυμα Ωνάση στο Μουσείο Τέχνης του Βαντούζ στο Λιχτενστάιν στις 17, 19 και 25 Ιανουαρίου 2007.

Η πρώτη παράσταση, με τίτλο Ο Θάνατος του Πατρόκλου,  αναφερόταν στην εκδίκηση του Αχιλλέα για τον θάνατο του Πατρόκλου. Η δεύτερη είχε τίτλο Περιπλανήσεις και Παραπλανήσεις και είχε ως θέμα τον έρωτα και τον μύθο του Οδυσσέα που έρχεται αντιμέτωπος με τις σειρήνες. Τέλος, η τρίτη παράσταση, με τίτλο Η Επιστροφή του Οδυσσέα, εστιάστηκε στο θέμα της αφοσίωσης και της επιστροφής στα πάτρια εδάφη.

Την καλλιτεχνική επιμέλεια ανέλαβε ο Γερμανός σκηνοθέτης Γκέοργκ Ρούτερινγκ. Η γλώσσα των παραστάσεων ήταν η γερμανική με την προσθήκη ενός ελληνικού κειμένου. Κάθε παράστασης προηγήθηκε μια εισαγωγή από τον δρα Τσίμμερμαν, ο οποίος εξήγησε τη σχέση μεταξύ των αρχαίων κειμένων και των σύγχρονων αναγνώσεών τους.

• Τα Ομηρικά Έπη στη Γερμανία

Με την παρουσίαση αποσπασμάτων της Ιλιάδας στο κτήριο όπου στεγάζεται η Συλλογή Αρχαιοτήτων στο Μόναχο, το Ίδρυμα Ωνάση εγκαινίασε τον Νοέμβριο του 2007 την προσέγγισή του με το γερμανόφωνο κοινό. Η σκηνοθεσία των τριών παραστάσεων με τίτλο Περί Ηρώων και Δακρύων- Η Εκδίκηση του Αχιλλέα, που είχαν τη μορφή θεατρικού δρώμενου συνοδεία μουσικής, ήταν του Γκέργκ Ρότερινγκ, τα κείμενα και η δραματουργία του Φρανκ Ράντατς και οι εγκαταστάσεις του Έντουαρντ Βίνκελχόφερ. Οι ηθοποιοί Κλαούντια Μπούρκχαρτ και Γκετς Άργκους παρουσίασαν τα αποσπάσματα της Ιλιάδας. Οι παραστάσεις επαναλήφθηκαν τον Φεβρουάριο του 2008 στο Μουσείο της Περγάμου, στο Βερολίνο.

«Συμπληρώνουμε μια σημαντική έλλειψη που υπήρχε στις γερμανόφωνες χώρες», σχολίασε ο Πρόεδρος του Ιδρύματος, κ. Αντώνης Παπαδημητρίου. «Αυτή είναι η στρατηγική του Ιδρύματος, γιατί ο ελληνικός πολιτισμός είναι πανανθρώπινο κτήμα».

• Τα ομηρικά Έπη στις Ηνωμένες Πολιτείες

Το Ίδρυμα Ωνάση συνέχισε τον θεσμό των δραματοποιημένων αναγνώσεων της Οδύσσειας σε πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών.

Τον Οκτώβριο του 2007 το θυγατρικό Ίδρυμα Ωνάση Νέας Υόρκης προσέλκυσε πολυπληθές κοινό σε μια βραδιά δραματοποιημένων αναγνώσεων αποσπασμάτων της Οδύσσειας στην πόλη του Νάσβιλ, στο πολιτιστικό κέντρο Parthenon. Η βραδιά επαναλήφθηκε στο Ινστιτούτο Τεχνών στο Σικάγο σε συνεργασία με το Ελληνικό Μουσείο και το Ελληνικό Κέντρο της πόλης, ενώ ανάλογη εκδήλωση διοργανώθηκε τον Μάιο του 2007 στο Μουσείο Καλών Τεχνών του Χιούστον. Τις δύο εκδηλώσεις προλόγισε ο καθηγητής Γκρέγκορι Ναζ, διευθυντής του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.

• Θυμός, Θόρυβος, Σιωπή: Δραματοποιημένες Αναγνώσεις στο Βερολίνο
Στο Μουσείο της Περγάμου στο Βερολίνο δόθηκε τον Φεβρουάριο του 2008 μια εκπληκτική παράσταση. Πρόκειται για τη δραματοποίηση μέρους της Ραψωδίας Α’ της Ιλιάδας σε καλλιτεχνική επιμέλεια και σκηνοθεσία του Γκέοργκ Ρότερινγκ. Σκηνή ήταν η μνημειακή κλίμακα του Βωμού του Διός στην Πέργαμο.



Η παράσταση έκλεισε με μια μακριά σιωπή. Η μήνις του Αχιλλέα, τα πάθη, οι μάχες και ο θόρυβος κλείνουν με τη σιγή. Πρόκειται όμως για γόνιμη σιωπή, η οποία γέννησε τον λόγο της ποίησης αλλά και πλήθος ερωτημάτων για την ουσία της ζωής.

Η ίδια παράσταση ανέβηκε και στο Αμβούργο, στο μουσείο Hamburger Kunsthalle τον Μάιο του 2009 και στη Βιέννη, στο Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης, (Kunsthistorisches Museum) τον Οκτώβριο του 2009.

Συνολικά, τις παραστάσεις παρακολούθησαν περίπου 2.000 θεατές.

scrollup scrolldown

Κλείσιμο X
Αποστολη σε φιλο με Email